اگر ممکنه توضیح بدین که نیاز روزانه هر فرد به گوشت،حبوبات،غلات،میوه ها،سبزیجات و قندها و چربیها چند واحده و هر واحدش به چه میزانه؟

استفاده از گوشت در هر وعده غذائی به عوامل و مسائل زیادی بستگی داره. از جمله سن. جنسیت.قوای بدنی و خصوصا طبع. طبعهای گرم کمتر به گوشت نیاز دارند و طبایع سردتر بیشتر! بنابراین نمیشه بطور دقیق یکسان برای همه یک مقدار خاص رو تجویز کرد اما اگر غذا گوشت به همراه برنج باشه در هر وعده حدود 100 تا 150 گرم  اگر  بدون برنج باشه 200 گرم و برای خورشتهای به ازای هر نفر 50 تا 100 گرم

در خصوص غلات و حبوبات هم عوامل مختلف باعث الگوهای مصرف متفاوتی میشه اما چون اساس غذا رو می بایست حبوبات و سبزیجات تشکیل بده پس نمیشه عدد خاصی رو لحاظ کرد و هرکس به اندازه ای که تقریبا سیر بشه میتونه استفاده کنه. البته منظور مجموع مواد تشکیل دهنده غذاست وگرنه برای هر غذا مقیاس و میزان خاصی وجود داره که اگر شد در بحث بعدی در خصوص خورشتها بهش خواهیم پرداخت.

قند و چربیهای مصنوعی هم کلا ممنوعه و باید به سمت حدفشون بریم. اما در خصوص چربی های طبیعی به حداقل ممکن باید بسنده کرد. فرضا نهایت مصرف روغن طبیعی در یک خانواده 4 نفره نباید از 1 لیتر در ماه بیشتر باشه که این مقدار در فصل گرما کمتر و در فصل سرما کمی بیشتر میشه.

در خصوص قندهای طبیعی چون در مواد خوراکی مختلفی وجود دارند به سادگی قابل اندازه گیری نیست چرا که برخی خوراکیهای و میوه ها قند بیشتری دارند و برخی کمتر؛ در هر صورت اگر فرد سالم باشه بسته به سن و جنسیت و وزن و میزان فعالیت فیزیکی و اینکه قند مورد استفاده هم طبیعی باشه یعنی به غیر از قند داخل مواد خوراکی، چیزهایی مثل عسل.خرما.ارده و... باشه تقریبا در روز بدن به 50 گرم قند خالص نیاز داره یا بع عبارت دیگه بین 5 تا 10 درصد وزن خوراکیهای روزانه می بایست حاوی قند باشه

Template Design:Dima Group