-          با تاکیدی که بر تنفس صحیح دارید کنجکاو شدم که این روش صحیح رو اگر ممکن هست مختصری توضیح بدید

همونطور که عرض شد موارد مختلفی باید در کنار هم رعایت بشه تا دریافت هوا که اثر مستقیم و تعیین کننده بر کارکرد مغز خصوصا حافظه داره، به درستی انجام بشه. مهترین موارد اینهاست:

1-اولویت و اکثریت مواد خوراکی باید حبوبات باشه

2-طرز خوردن و آشامیدن باید اصلاح بشه/ خصوصا جویدن غذا/مکش نکردن لقمه/ننوشیدن آب در بین غذا و...

3-مراقبت از پوست / استفاده نکردن از مواد شوینده مضر و ترجیحا استفاده از مواد سالم طبیعی/لایه برداری از پسوت برای باز موندن روزنه ها(حداقل ماهی یکبار کیسه کشیدن در موقع حمام

4-پوشیدن لباسهای با الیاف طبیعی و گشاد برای عبور و مرور راحتتره هوا(استفاده از لباس زیر مناسب بسیار ضرورت و اثر داره)

5-صحیح نشستن که در کمیت و کیفیت تنفس اثر مستقیم داره

6-استفاده از همه ظرفیت ریه ها در موقع تنفس(تنفس عمیق) این نوع تنفس ارتباط مستقیم به نحوه غذا خوردن و مقدار غذا داره چون حجم زیاد غذا به دیافراگم فشار میاره و تنفس طبیعی رو با اختلال روبرو میکنه

7-مهمترین اصل در تنفس، ورود هوا از بینی و خروج از دهانه که متاسفانه اکثرا بدرستی انجام نمیدن که یکی از مضراتش کمبود اکسیژن برای خونه

البته موارد مرتبط با دریافت اکسیژن به اینها ختم نمیشه و موارد مختلف دیگه ای هست اما اینها مهمترین و موثرترین موارده. ان شاءالله که رعایت بشه

-          در رابطه با تنفس صحیح،آیا نسبت زمانی خاصی بین دم ،حبس نفس و بازدم باید رعایت بشه؟

بله این نسبت بنابر جنسیت، سن و ظرفیت ریه ها و یکسری دیگه از مشخصات جسمانی بدست میاد. راه تشخیصش اینه که برای مدتی مثلا ده روز، نفسهای عمیق رو حبس کرد و در روزهای بعد این زمان رو افزایش داد تا جایی که احساس فشار و درد نباشه. این ظرفیت ریه ست که هرچی بیشتر ازش استفاده بشه بهتره

-          در برخی منابع امده که به عنوان مثال اگر 1 ثانیه صرف دم بشه،4 برابرش باید نفس رو نگه دارید و 2 برابر زمان اولیه صرف بازدم کنید..این نسبت بین دم و حبس و بازدم صحیحه؟

این نسبتها شبیه فرمول بدست اوردن وزن برای زن و مرد هست که دقت نداره. بهتره هرکس ظرفیت ریه ش رو بدست بیاره تا رفته رفته تنفسش هم تنظیم بشه

Template Design:Dima Group