ممکنه از وضعیت زندگی کنونی امام عصر اطلاعاتی بفرمایید.

اینکه مجردن یا متاهل،فرزندی دارند یا خیر

ایشون ازدواج نکردند و طبیعتا فرزندی هم ندارند.

ببخشید منبعی وجود داره ؟

کتابهای موجود در خصوص زندگینامه ایشان.

یکی دو تا روایت یا دعا وجود داره که اشاره به اهل برای ایشان کرده که برخی گمان کردند منظور ازدواج و فرزند است که اینطور نیست.همچنین داستان واره تحت عنوان جزیره خضرا نقل شده که برخی گمان کردند روایت و مستند است که اینطور نیست.

نه در زمان غیبت صغرا گزارشی در خصوص ازدواج ایشان بدست اومده و نه در دوران غیبت کبرا هیچیک از کسانی که مشرف شدند چنین مطلبی رو گفتند.

اینکه اصلا ازدواج نکرده باشن مغایربا دین نیست که دین با ازدواج کامل میشه؟

خیر. ایشان در وضعیتی نبوده و نیستند که امکان ازدواج داشته باشند و امام معصوم با هیچکس قابل مقایسه نیست.

پس منظور از اهل برای ایشان در ادعیه چه کسانی هستند ؟

اساسا این سوالات و مباحث حاشیه ای و غیر کاربردیست و باعث انحراف ذهن میشه و بیشتر جنبه خیالان پردازانه داره. اینکه امام از این لحاظ در چه وضعیتی باشند هیچ اثری در هدایت ما و رفع مشکلات اعتقادی ما نداره و این قبیل مسائل در دهها و سده های گذشته توسط اخباری ها ایجاد و منتشر شده وگرنه برای یک شیعه معتقد اونم در این شرایط خطیر این سوالات هیچ جایگاهی نداره و ذهنش رو اسیر این مسائل بدون اثر نمیکنه.

اولا با یک دعا که سندیتش مشخص نیست و احتمال ضعف متن و سند داره نمیشه چیزی رو به اثبات رسوند و چنین عبارتی در ادعیه مستند و مشهور وجود نداره و اصلا بی سابقه و بدون نمونه ست. ثانیا اهل میتونه به معنای شیعیان. معتقدین و معتمدین هم باشه و اگر به معنای خانواده باشه هیچ الزامی نداره که مرتبط با بعد از ظهور و ازدواج ایشون باشه.

واقعا این  امکان برا حضرت وجود نداره  که بتوانند با یک خانم متدین زندگی نمایند ؟

بالاخره به نوعی ازدواج برای ائمه واجب است

این قبیل افکار بی پایه و اساس و انحرافی ست و نباید بهش دامن زد.

بر امام کسی نمیتونه چیزی رو واجب یا حرام کنه و هیچ سندی هم برای این واجبی که شما درست کردید وجود نداره.

حفظ جان امام و دهها مسئله مهمتر وجود داره که بی سابقه هم نبوده

"النکاح سنتی و من رغب عن سنتی فلیس منی"، یعنی امام از اجرای سنت رسول مستثنی هستند؟

اولا درباره امام همانند دیگران صحبت نکنیم. او خودش سند دین هست و ما نمیتونیم چیزی رو بر امام تکلیف کنیم.

ثانیا با یک روایت همانند همین مورد نمیشه دین درست کرد دین 4 منبع داره

ثالثا همین روایت هم موخره داره و پیامبر فرمود اگر کسی سرپیجی و مخالفت با سنت من بکنه از من نیست و قطعا شرایط امام و اضطرار و حفظ جانشون عقلا و شرعا به معنای سرپیچی نیست.

دربیان داستان مربوط به صلوات ضراب اصفهانی  اشاره ای به پپرزنی شده که ظاهرا امام علیه السلام برای ملاقات ایشان می رفتن...این مطلب درسته؟

خیر

اولا که این قضیه یک نقل قول از یک فرد غیر معصوم هست و سندیت نداره

ثانیا صلوات مذکور اسناد مطمئن و موثق دیگه ای هم داره اما شیخ عباس قمی به جهت بیان یکی از تشرفات، از ضراب اصفهانی نقل میکنند.

ثالثا توسل به این داستان و موارد دیگه از جمله تحرکات و تشویش هایی ست که مخالفین شیعه در مجامع مختلف منتشر میکنند و نباید بهش دامن زد چون هیچ اصل و اساسی نداره. یک نفر میگه نوری رو دیدم ! و دیگری-پیرزن- رد میکنه! بعد با این جمله قراره ما چه چیزی رو اثبات یا رد بکنیم؟

واقعا دین ما با این همه آیات قران و روایات مستند و اصول عقلی و منطقی مستحکم و تلاشهای علمی و اجتمهادی علما در طول تاریخ تشیع، محتاج یک همچنین نقلی ست که اساس یک عقیده قرار بگیره؟ قطعا اینطور نیست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Template Design:Dima Group