بسم الله الرحمن الرحیم

 

شخصیت پیغمبر اکرم ( ص ) به عنوان اشرف مخلوقات خداوند متعال و افضل انبیا و آنان کامل و خلق اول و غایت و هدف زندگی انسانها و خلقت انسانها از معرض دید و شناخت ما خارج است . و هر کس هم که تلاشی در این زمینه می کند تلاش شخصی خودشه به همون اندازه هم بهره می گیره به فرموده خودشون هم امیر المومنین فقط می تونه ایشنوه رو بشناسه حتی اینکه ائمه دیگه هم بشه موارد دیگه ای که چون صاحب ولایت هستن ملحق کنیم به امیر المومنین این یه حرفه اما ریشه فرمایش پیغمبر برمی گرده به اول خلقت . وانا علی . که نوری بودیم ما دو تا یعنی هنوز بحث خلقت و امامت و ... نیست این معرفت مال اون زمانه به خاطر همین دیگه فعلا نیاز نیست ما بسطش بدیم به دیگر ائمه اصلا بحث اون شکلی نیست قبلا هم به طور پراکنده خصوصا در سوره مبارکه شوری و الضحی عرض شد که پیغمبر یعنی دین اسلام دین کامل الهی خود پیغمبر و گذشته از حقیقت وجودی ایشان ایشان به عنوان یک نبی و خاتم الانبیا از اون لحظه ای که مبعوث شدن که ارائه دین کامل از جانب خدا به انسانها شروع شد . تا اون موقعی که قیامت بشه همه عرصه تجلی شخصیت پیغمبر هست هر زمان و یک شرایط یک گونه ای شخصیت ایشون شناخته میشه و این بر می گرده به کدوم معرفت ؟ امام شناسی
که خلیفه الرسول جانشینان پیغمبر اکرم امیر المومنین جلوه پیغمبره انجام دهنده وحی هست که پیغمبر آورده کار جدید و اضافه بر پیغمبر انجام نمیده حضرت زهرا تو وادی عصمت و دفاع از ولایت و ارتباط ولایت و نوبت و رسالت به همیدگه جلوه گری می کنه از شخصیت بزرگ پیغمبر امام حسن مجتبی امام حسین و ائمه از ذریه امام حسین ( ع ) هر کدوم علی رغم کامل بودن ولی الله بودن و حجه الله بودن پیغمبر دارن می شناسنشون وجوه مختلف شخصیت بلند و عظیم پیغمبر اکرم را می شناسونن اما در عمل عقیه را بیان می کنن و عمل می کنن رضای پیغمبر . صداقت پیغمبر ، صبر پیغمبر ؛ شجاعت پیغمبر ، علم پیغمبر هر کدوم چیز جدیدی نمی ارن فقط پیغمبر را می شناسونن و امام زمان تمام وحی رو که بر پیغمبر اکرم نازل شد رو عمل خواهد کرد . اونچه که دیگران با توجه به شرایطی که براشون حاکم بود نتوانستند و شخصیت پیغمبر شناخته خواهد شد شناخته شدن پیغمبر اکرم یعنی رسیدن به بهشت . دارم خیلی ساده می گم که معانی رو تو ذهنمون پیدا کنیم بهشت دار و درخت و اینها نیست شاید اشاره می شه به انهار تجری یا درختها یا انواع نعماتی که تو این دنیا هم قابل تحصیله اما اینها همه عبارتهاییه و نشانه هاییه از یک حقیقت بزرگتر امامه که جاری است در عالم ولی الله همه از اون روزی می گیرن قرآن می فرماید هر زندگی متکی به آبه ما هر چیزی رو از آب گرفتیم بعد می گه در بهشت نهرها جاریست از چیزهای مختلف من جمله آب یعنی زنده بودن ها که متکی بر آبه این آب مایه حیاته وقتی بهشت یعنی شناختن اون چیزی که خدا هدف خلقت ما قرار داده اعوذ بالله من الشیطان الرجیم " و ما خلقت من الجن و الانس الا یعبدون او لیعرفون " این شناختن کیست ؟ چیست ؟ الله ؟ این که از دست ما خارجه ما فقط می توانیم آثار خدا و صفات خدا رو حس کنیم لمس کنیم و بشناسیم و باهاش ارتباط برقرار کنیم شناخت خدا به وصف خدا بر می گرده و از انسانها از توان انشانها خارجه پس میام به صادر اول به اون چیزی که خداوند به عنوان افضل بر همه خلق کرده از همه بالاتر و نزدیکرت به خدا که پیغبر اکرم هست یعنی شناخت پیغمبر هدف خلقت ماست وقتی ائمه یک به یک اومدن و خواستن پیغمبر رو معرفی کردن اما در عمل و نگذاشتن و امام زمان نگذاشتن ایشون غائب شد . به امر خدا و خواهد آمد ان شالله به نزدیکی و اون وحی 23 ساله بر پیغمبر را عمل خاهد کرد گویی پیغمبر را در عمل نشان مردم خواهد داد یعنی چی ؟ یعنی مردم الان دنبال چی هستن ؟ انسانها کلا ؟ بدن توجه به عقیده ای که دارن دنبال این هستن که کاملترین باشن بی ضررترین نافع ترین همیشگی باشن . مزاحمت کسی براشون نداشته باشه اینها هم برای کسی مزاحمت نداشته باشن این یعنی کی ؟ معنای کامل این حرف یعنی پیغمبر اکرم امام زمان وقتی 23 سال وحی رو عمل می کنه بهشت و عدل و حکومت اسلامی رو جهانی می کنه یعنی این یعنی همه پیغمبر را در وجود خودشون پیدا می کنند یعنی چی ؟ یعنی می شناسن پیغمبر رو هر کس می شناسد در بهشت قرار می گیرد بهشتی که تو همین دنیاست اونی که " عند ربهم یرزقون " اونو فعلا ما وارد اون نمی شیم ما میخایم شناخت شخصیت پیغمبر را اینجا پیدا کنیم . هر کدوم ما الان تو این بحثی که باز شد قطعا یه جایگاهی داریم دیگه . ما هم بالاخره یه جوری به این قضایا نگاه می کنیم وقتی شما این قضیه را مورد نظر قرار میدی می بینی دو دسته هستن . هیچ حد وسطی نداره بگی یه عده هم این وسطن نه گروه اول " الذین کفروا الصدوا عن سبیل الله اضل اعمالهم والذین آمنوا و عملو الصالحات و آمنوا بما نزل علی محمد و هوالحق من ربهم کفر عنهم سیائتهم و اصلح بالهم "
در این عرصه ای که الان ما باز کردیم تو اندیشه خودمون این دو گروه وجود دارن و این هدفی که سوره مبارکه محمد تلاش داره به مومنین حرف را انتقال بده امام حسین قبل از اینکه عازم کربلا بشن در مکه فرمودند این سوره نازل شده و نشانه ای از ما و نشانه ای از بنی امیه که دشمن ما هست در این سوره هست یعنی اینکه اگر این سوره را بخونید حق را تشخیص می دهید می فهمیدید که من با قلت و مظلومیت برحقم و ماندگارم اینها با کثرت عدد و این ظلمی که کردن و اینکه همه جا رو فرا گرفتند و اینکه غصب خلافت کردند اینها با طلند و تو این سوره به کرات این مطلب میاد اما باید دقت کرد دقت در قرآن با عبارتهای مختلف در جاهای مختلف در قرآن اومده من جمله در همین سوره انگار که میخاد بگه اینجا یک معرفت عمیقی وجود داره مثل سوره شوری که اگر یادتون باشه اول که نگاه می کنی تصویر خیلی منسجمی شاید نشه ببینی از این سوره باید دقت خاص بکنی باید حتما در همه ایات متشایه استفاده کنی باید حتما همه آیاتی که توضیح یکدیگه مربوط به این سوره هست را بیاری وسط اون موقع تصویر را می بینی لذا تو این سوره میگه " افلا یتدبرون القرآن " یعنی امر می کنه به تدبر در قرآن تدبر همینی که الان من گفتم یعنی امکانات علمی و عقلی رو شما تو ذهن خودت مدیریت کنی تا بتونی یه مفهوم بزرگی را از بین این کلمات دربیاری و دریافت کنی اون مفهوم بزرگ شناخ شخصیت پیغمبر اکرم هست . با تمام ویژگی هاش یک جا میگه اشد علی الکفار رحما هم بینهم یک جایی دیگه می گه " رحمه للعالمین " یه جایی می گه اینقدر به خودت سخت نگیر ما اگر بخایم اینها را هدایت می کنیم . یک جایم میگه استغفار کن برای اینها و یه جایی می گه پیغمبر هر چی میگه حرف ماست . یه جایی دیگه می گه پیغمبر گمراه نیست . یه جایی دیگه می گه حق یعنی پیغمبر یه جایی دیگه می گه کتاب بر پیغمبر نازل شده و این کتاب تایید همه ادیان گذشته و همه کتابهای آسمانیه یعنی هر چیزی که ما بر هر یکی از انبیا عطا کردیم یه جا بر پیغمبر دادیم . یه جایی دیگه می گه ما کوثر به پیغمبر دادیم . وخیلی تعاریف دیگه که همه اینها امکانات علمی و عملی که ما داریم به کار می گیریم تا این آیات شریفه در این سوره مبارکه بشناسیم ابتدا که وارد این سوره می شیم و اگر مراجعه کنیم به تفاسیری که هست تفاسیر مطمئن مثل المیران و مجمع البیان فکر می کنی که خیلی این مباحث کلیه و دستورات کلی اسلامه که شما کفار رو رو بشناسید مومنین رو هم بشناسید اما اگر تدبر کنی خصوصا در زمان ما . اون دو تفسیری که من نام بردم و دو تفسیر دیگه خب در زمان های گذشته نوشته شده و درگیر مسائل آخر الزمانی به این شدت و حدت نبوده ما الان اینگونه می بینیم اینکه ما قبل از شروع این توضیحات در مورد این سوره اون آیات را من به ترتیب خوندم دقیقا ترتیب آین آیات ظهور اسلام در جهان به پیروزی جهانی شدن و در این بین شرایط و ویژگی های افرادی که به این جهانی شدن کمک می کنن یعنی یاران امام زمان همون امام زمانی که آخرین وصیه و دین را به طور کامل اجرایی خواهد کرد یعنی بینید این مطالب چقدر در یک سوره به هم تنیده شده و یک تصویر خیلی شفاف از ظهور جهانی اسلام به طور قطع نشان میده که آیات آخر سوره تقریبا به این مورد اشاره می کنه که دیدی شروع سوره چی جوری بود ؟ دو آیه که اول خوندیم بعد بسم الله حالا ببنید چی جوری دوباره . ان الذین کفروا الصدوا عن السبیل الله . این مال اولیش .
ثم ماتوا و هم کفار ولن یغفر الله لهم فلا تهنوا
اون مال گروه اول بود حالا گروه دوم که گفت الذین امنوا عملوا الصالحات و ایمان آورده ندها به پیغمبر و اون چیزی که نازل شده بر پیغمبر که حقه از جانب خدا اون گروه دوم اینجا چی می گه ؟ می گه فلا تهنوا و تدعوا علی السلم و انتم الاعلون
می گه دیگه الان موقع مذاکره و گفتگوی تمدن ها و فلان و اینها نیست . الان سفت سرو پا بایستید .
الان شما دشمن شما رو به رسمیت شناخته الان موقعی نیست که هی بیای بگی آقا بزار ما مبادله بکنیم حالا ما مذاکره بکنیم نه الان برابری برابری که نه تقابل دو قدرت بزرگ که قعا یکی پیروز می شه و اون شمایید مومنین به رهبری امام زمان الاعلون شما برترید بالاترید به خاطر همین کوتاه نیایید آیه ای دیگه در قرآن کریم داریم اونجا میگه کوتاه بیایئ اینجا می گه - فلا تهنوا - اونجا می گه نه برید خلاصه با طرف مقابل مذاکره بکنید که شما هم باشید اون ها هم باشن بعد امام صادق ( ع ) فرمود : این آیه در سوره مبارکه محمد اون آیه را نسخ کرد . یعنی تصحیح آیه را رها کنید الان این آیه است . چرا ؟ چون اون مال زمانی بود که امام زمان ظهورش نزدیک نبود زمینه ظهورش فراهم نشده بود که انقلاب ما باشه و دیگر شرایطی که تو جهان اتفاق افتاده وقتی زمینه آماده شد ما دیگه می اییم سراغ این آیه دیگه ما از موضع قدرت بر خورد می کنیم چون قراره اسلام کامل و دین کامل الهی به همه جهان مسلط بشه اگر تو این گیر و دار ما بخایم سستی بکنیم آیه های قبل و بعدش رو اگر بخایم نگاه بکنیم دقیق اینها رو توضیح میده من فقط دارم یه تصویر کلی می گم اگر در وقت نگنجید بعد آیه آیه از ابتدا شروع می کنیم تا به قول امروزی ها پیکسل پیکسل تصویر رو با همدیگه پیدا بکنیم ما من الان کلی دارم تصویر را تو ذهن شما ایجاد می کنم شما ببیند دقیقا با توجه به همه معارفی که داریم و تدبری که می کنیم آیات قبل و بعد یه سری رو می گه - فی قلوبهم مرض - یه سری ها رو می گه ترسو یک سری ها رو میگه صبور یک سری ها رو میگه صاحب عزم الان ببنید دقیقا همین اینه یه عده می گن بریم ارتباط برقرار کنیم با کی ؟ با یه کشوری که پرچمش آبی و قرمز و سفید و ستاره داره ؟ نه با قدرت مقابل اسلام کس دیگه ای الان وجود نداره الان هر تهاجمی در جهان می شه به جز اسثتنائاتی که اونم یک توضیحات سیاسی و تحلیلی خودشو داره هر تهاجمی در دنیا داره می شه هر نوع تهاجمی نظامی سیاسی فرهنگی اقتصادی فقط به اسلامه اون هم اسلام ناب اینکه اینها الان سراغ بیت المقدس اومدن بعد هم مگه خواهند اومد و عراق را اینجوری کردن افغانستان را اونجوری کردن چون دارن تکلیف رو یکسره می کنن یعنی یه مرز خیلی روشن می کشن شما اون طرفید ما این طرفیم خوب تو این شرایط یه سری ها مثل رهبر فلسطینی ها رهبر تحمیلی یه ادم خائن چه اونی که مرد چه اینی که الان گذاشتن خب این اهل مذاکره است و الاعلون بودن ملسمین را قبول نداره بلکه می گه بزار بریم اسرائیل رفاقت کنیم اسرائیل یک کشور چند هزار نفره یا چند میلیونی نیست که اسرائیل نماینده تفکر کسی که الصدوا عن سبیل الله - کفار مقابل اسلام پیغمبر اکرمه مقابل امام زمان یک کشور نیست اصلا جغرافیا اینجا مطرح نیست اینها هم همینطور عمل می کنن اینها هم همینطورن الان محدود و به یک کشور عمل نمی کنند اولا می گن دهکده جهانی بانک جهانی اقتصاد جهانی فرهنگ جهانی حتی تو یه منطقه کوچکتری هم که وارد میشن می گن خاورمیانه بزرگ نمی گن یه کشور اونها مثل ما عراق رو یک کشور نمی بیننن عربستان رو با یک کشور با یه محدوده جغرافیایی نمی بینن اردن سوریه ... اینجوری نمی بیننن اونها فقط هدف خودشونو می بینن پایگاه خودشونو می بینن حالا ممکنه این پایگاه در پنج تا کشور باشه که هست اینها اونطوری می بینن چون اینجوری به هدفشون می رسن و به پیروزی می رسن که نخواهند رسید ما هم باید اینجوری ببینیم خب عناصر ست مثل این نفری که که گفتم میره مذاکره می کنه و حالیش نیست چون خریدنش چون خودش اصلا از اونهاست خودش خبر نداره فی قلوبهم مرضه خدا هم اضافه می کنه بر این مرضش این نیم تونه بر گرده این منافقیه که نهایتا بالاخره در تقسیم بندی جز کفاره یه عده ای نشستن می گن آقا ما کاری به این کارها نداریم مثل خیلی از شیخ نشین ها امارات . ... که اینها به کاسبی و این حرفها دارن می رسن تصور نکنید بحث سیاسی الان اومده زمان گذشته ما الان نمی خایم بحث سیاسی کنیم بحث سیاسی سر جای خودش با روند و شکل منطق خودش ما الان داریم نوع جهانگشایی اسلا رو نگاه می کنیم اینها منطقه اسلامن که ما داریم الان می گیم از لحاظ جغرافیایی یه عده ای هم مثل اونان یه عده هم وسط دل کفر قرار دارن مثل حزب الله لبنان خیلی هم عدیده نیستن قدرت نظامی نیستن اما ایستادن به این کارها کاری ندارن صاحب عزمن در اموری که انجام میدن - و انتم الاعلون را اونا درک کردن هیچ مذاکره ای نمی کنند می گن اگر لازم باشه می جنگیم نهایتا شهید می شیم تو این سوره هست بازم یکی از آیات که در مورد شهدا کسانی که کشته می شن در راه خدا هست تو این سوره با توضیحات کامل به چه خواهند رسید و یک گروه دیگه که از اینها هم قوی ترن و ما باشیم یاران امام زمان در موقعی که ایشون علنا قیام می کنن این گروه هی هستن که از امام زمان حمایت می کنن و این ددو گروه دوباره اینجا بهش اشاره شده یعنی شما نگاه می کنی انگار که نقشه جهانی شدن اسلام = سوره مبارکه محمد اما اگر قرار باشه که فقط ما به عنوان جز جز نگاه کنیم به عنوان دستورات صرفا دینی غیر قابل اجرایی دین جدا از سیاست اونطوری نگاه کنیم خب چیزی گیرمون نمیاد بازم تو ذهنمون یه سری معارف سرو ته بسته ای جمع می کنیم که هیچ موقع اینها به کار نمیاد یعنی چی ؟ یعنی چشم ما رو باز نمی کینه گوش ما رو باز نمی کنه که دوباره باز تو این سوره هست یه سری هستن که کرن ما کرشون کردیم یه سری ها هستن کورن ما کورشون کردیم یه سری هستن نمی فهمن ما قلبشون رو قفل کردیم اما یه سری هستن می بینن چی رو می بینن ؟ شخصیت پیغمبر رو ظهور اسلام که شناخته شده با شخصیت پیغمبر به این دلیل شروع این سوره با نام مبارک پیغمبر اکرم هست و شاید هم به همین دلیل این سوره را به این نام گذاشتن در چهار جای قرآن نام پیغمبر اکرم اومده اما فقط همین یک جا هست که از نام او بهره گرفتن و نام سوره را به نام پیغمبر اکرم گذاشتن باید یه مقدار بیشتر دقت بکینم به فرموده خود قرآن تدبر کنیم .
تدبر که نزدیک به مدیریت هست . یعنی مدیریت به همراه علم و فکر یعنی وقتی سراغ قرآن می آید یه دونه آیه هم می خواهید بخونید نسبت به اون آیه هر معلوماتی که فکر می کنید به کار می اد الان به ذهنتون بیارید هر گونه مساله عقلی و ورابط عقلی حالا اسم هایی مثلا منطقی فلسفی را نمیخام نام ببرم اصول مختلف عقلی که هست این با اون پس این صغری و کبری نتیجه از این موارد این دو تا رو بیارید بعد شما مدیریت کنید تا شما یه چیز دیگه دستگیرتون بشه این میشه تدبر بعد از این میشه تعمق بعدش میشه تاویل که دیگه کار معصومینه ما دیگه به اونجاها نمی رسیم اما تا تعمق یعنی رفتن در بطن قرآن از انسانهای مومن در آخر الزمان بر میاد بلکه امر شده که سوره حدید شش آیه اول رو بخونید نجات یافتگان در آخر الزمان فقط متعمقون للقرآن هستن خصوصا اونهایی که این شش آیه اول را درک کنند خصوصا " و ما معکم این ما کنتم " این سوره مبارکه که داریم درباره اش بحث می کنیم به کرات می گه خدا باشماست دنبال خدای تصوری خیالی توی یه عرش دور نگردید خدا با شماست حق و باطل روشنه حق و اونیکه خدا باهاشه کی ایو می بینه و می فهمه اونیکه گوش داره چشم داره قلب داره وگرنه دیگران نمی فهمن امیر المومنین به محض رحلت پیامبر دقیقا همین روزها اومد تو مسجد پیامبر با صدای بلند گفت " والذین کفروا و الصدوا عن سبیل الله ... همین آیه همه جمع شدن ابن عباس اومد گفت آقا چرا داد می زنی چرا آیه رو بلند می خونی ؟ گفت مگه شما بارها تو این 23 سال گذشته شاهد نبودی که پیامبر فرمود من وحی اویم ؟ مگه آیه قرآن نیومد ؟ مگه شماها بیعت نکردی ؟ الصدوا عن سبیل الله کسی که باید اسم برد ابابکر گفت اینه که حق منو گرفته والذین آمنوا و عملو الصالحات و آمنوا بما نزل علی محمد و هو الحق من ربهم "
اون کسی که الان به من ایمان بیاره کیه که با من بیعت کنه ؟ کسی نیومد
بعد امام صادق ( ع ) داریم امام موسی بن جعفر داریم که آیه دوم را فرمود : تفسیر اینها رو سلمان و ابوذر و مقداد هستند در همین سوره به کرات بحث ارتداد می شه چه کسی مرتد هستند ؟ چرا قبل از این سوره سوره مبارکه فتح رو خوندیم نصر را خوندیم ؟ اذا جا ء نصر الله چون اینجا اومده یکی از موارد کلی که در سوره مطرح شده نصر به پیروزی نهائیه جناح خدایی هاست که بدست امام زمان اتفاق می افته همون نقطه اس که یخرجون من دین الله افواجا بحث ارتداد شما الان اینگونه ببنید که امیر المومنینی که در مسجد مدینه ایستاده فریاد می زنه این آیه یعنی غاصبان حق من الان شما امام زمان را ببینید که صیحه ای از آسمان شنیده می شود که حق با علی و شیعیان علی هست این آخرین وصی علی هست حق با اوست کمکش کنید کی می شنوه این صدا رو ؟ یعنی می فهمه این صدا رو دوباره تو این سوره هست که خیلی ها می شنوند اما نمی فهمند خب تو علایم آخر الزمان ما داریم که این صداها رو همه می شنوند این علائم را همه می بیند اما چرا نمی آن ؟ چون نمی فهمند می گن یک اتفاق جغرافیایی بوده یه اتفاق طبیعی بوده به عنوان آیه الهی کسی سونامی رو ندید که اما اونی که می بینه می گه خب امام زمان الان داره میاد و همه اتفاقا دیگه باید خیلی وقتی بحث تدبر میشه باید یه ذره زور بزنیم وگرنه دریافتمون کم میشه دریافت کم نشانه گوش چشم قلب ناکار آمده نشانه کثرت و توبه و ... با توجه به اینکه از ابتدا تا انتهای قرآن خصوصا در این سوره فقط دو گروه را قائله نشانه قرار گرفتن در اون گروهیه که حق نیستن علی رغم اینکه ظاهرشون حقه به همین دلیل در این سوره به کرات بحث منافقین می شه کسانی که ظاهرشون خوبه اما باطنا از اسلام ارتداد پیدا کردن پشت کردن رد کردن اسلامم رو در عمل ولی در عقیده چرا هستن یادتونه سوره شوری ؟ گفتیم عمل به وحی یعنی خلافت 23 سال پیغمبر بهش وحی نازل شد بر مردم تبلیغ کرد ابلاغ کرد کی به این عمل میکنه تازه این دین کامل شده پیغمبر چند روز دیگه از دنیا میره کی تو تمام شئونات و تو تمام انسانها و تو تمام جهان این دین را واقعی می کنه اینجا که خلیفه الله عقلا باید وجود داشته باشد بعد از پیغمبر به عنوان جانشین پیغمبر عقلا این باید مرتبط با منبع هدایت جهانی باشه نمیشه مردم انتخابش بکنند اینجا هم دقیقا همون اونه اینجا بحث عقیده نیست چرا اولین آیه ای که اشاره میکنه می گه والذین آمنوا و عملوا الصالحات فقط بحث عقیده نیست هم ایمان دارن هم عمل میکنن مشکلی که الان هست دیگه خیلی ها اعتقاد دارن شناسنامه ای یا یه ذره هم بیشتر مسلمونن یا شیعه ان اما عمل چی ؟ اونی که عمل می کنه نتیجا جناح حقه نتیجا چشم و گوش قلبش بازه می بینه می فهمه امام زمان را می فهمه شرایط را درک می کنه اگر زنده بود حکومت امام زمان را دید کمک خواهد کرد یا به شهادت می رسه یا باز هم می مونه ر همه این صورتها او خوشبخته سعادتمنده بهشتی هست . به همین دلیل هر کجا که این بحث رو می کنه تو این سوره پشت سرش بحث بهشت رو میکنه یک بهشت دنیایی همون توضیحاتی که اول دادم شناختن پیامبر اکرم بهشته یعنی چی ؟ یعنی امام زمان بیاد حکومت کنه و دین اسلام را کاملا اجرا بکنه که شنیدید دیگه برادر از جیب برادرش پول بر میداره گرگ و میش به هم ظلم نمی کنن هیچ خطایی در اجتماع صورت نمی گیره همه احکام الهی اجرا میشه یعنی بهشت دیگه یعنی شما از همه امکاناتی که متعلق به خودتو و خدا قرار دادی بتونی بدون هیچ مشکلی استفاده کنی نه بهت ظلم بشه نه به کسی ظلم می کنی نه هوا آلوده است نه آب نه زمین نه ساختمان تحت تصرف کس دیگه اس شما مجبور باشی شغل رو خودت انتخاب می کنی استعداد رو خودت به اجرا درش میاری بالفعل می کنی نه مثل حالا که همه مسخ شدن افکارشون و بعدا شکلهاشون که بعدا دوباره تو این سوره هست که بحث انعام را مطرح می کنه و میگه اونها تغییر شکل پیدا میکنن به پیغمبر میگه در زمان تو ما این کار رو نمی کنیم اما یه روزی این کار رو میکیم که اینهایی که منافقند یعنی عمل ندارن عملا مخالف شما هستن اما ظاهرا بیان می کند که موافق شمایند یه روزی چهره اینها رو ما بر می گردونیم که تا شما بشناسید که اینها حیوان بودن خیلی سوره عجیبیه باید زیادی دقت بکیند " ولو نشاء لارینا کهم و معرفتهم بسیماهم و لتعرفنهم فی لحن القول والله یعلم اعمالهم "
اگر می خواستم هر کی حرف میزد شما می فهمید این حقه یا باطله این اشاره به صیحه آسمانی داره که دقیقا شما مردم را تقسیم بر دو می بینید حالا به هر عنوانی ممکنه میسحی باشه ممکنه مسلمون باشه مکنه شیعه باشی بودایی باشی چند روز پیش یکی از رهبران بودایی اومد ایران رفت قم از پیش تعین شده بود مذاکره دینی بکنند بین ادیان با یکی از علما بعد ایشون گفته بود نه بشوید و افتخار بکیند که هیچ کجای از علی خالی نیست حتی بودا اقرار رهبر بودایی هاست روزنامه ها هم نوشتن گفته بود که مادر کتب قدیمون اسم پیامبر و جانشین پیغمبر را تحت عنوان علی داریم حالا بودایی ان یکی نیست بگه تو که داری پس دیگه چی میگی ؟ این یک دوم اینکه ما همیشه به شما معتقد بودیم از ابتدایی که اسلام اومده اما خوب به آیین خودمون عمل می کردیم و نشونه اش اینه که موقعی که امام حسین اعلام کرد حق با منه با بنی امیه در می افتم سوره محمد رو پیدا کیند این وسطا حرکت کرد به سمت کربلا این خبر به هند رسید و پیشوایان ما در اون زمان دستور دادن نمیدونم یه سپاه 5 هزاز نفری یا 15 هزار نفری فراهم کردن به امداد امام حسین فرستادن عراق چون می دونستن که امام حسین حقه تو راه که امام حسین قرار داشتن خبر رسید امام حسین به شهادت رسیده شاه وقت دستور داد که سپاه بر گرده عزای عمومی اعلام کردن ما اولین کسانی بودیم که عزا داری کردیم برای حسین شما اینو بودایی داره می گه خودش داره می گه کسی نیست که کسی بتونه انکارش کنه یعنی افکار خودشونه وقتی داره اقرار میکنه می بینید که حق چگونه روشنه اگر امام حسین اون موقع تو که میگه برید سراغ این سوره تا من و بنی امیه آل پیغمبر و آل بنی امیه رو بشناسید می بینید که همین اتفاق افتاده و الان تو زمانی که ما می خایم معرفت پیدا کینم به این سوره این اتفاق دوباره برای ما بیان میشه به عنوان یکی از ابزارهایی که به تدبر کمک می کنه تا ما دقیقتر و بهتر دریافت بکینم این معارف رو " و الله یعلم اعمالکم و لنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم " ان تقسیم بندی که من گفتم " والصابرین و نبلوا اخبارکم "
گروهای مختلفشون معلوم میشه والا ما می تونیم یه عذاب بفرستیم از سونامی بزرگتر داخل همه اینها بیاریم اما از کجا معلوم بشه کی با خدائه ؟ کی علیه خدائه ؟ اینجوری معلوم می شه شما باید امتحان پس بدید خیلی هم سخت این موارد کلی بود که در این سوره مبارکه هست و خیلی به کار ما میاد در شناخت آخرالزمان در شناخت امام زمان و در رسیدن به هدف از خلقت ما خیلی ها سوال می کنن آقا هدف از خلقت انسان چی بوده یعنی بعضی روزها سه چهار نفر این سوالو از من می کنن چون وقتی یه نفر وارد به محیط تعالی میشه تکامل میشه یکی از مهمترین سوالاتش همین اینه که کجا ما قراره برسیم این یعنی هدف از خلقت ما هدف از خلقت ما خدائه چیز دیگه ای نیست چون - خدا - خالق چیز سومی وجود نداره خدا خالق مخلوق خالق یعنی خالق این خدا از به وجود اوردن و خلق این مخلوق چه هدفی داره ؟ اگر هدف چیز سومیه که مشکل به وجود میاد اون چیز سوم یا بیاد خدا باشه یا باید مخلوق باشه وگرنه از دایره توانایی تکامل قدرت خدا خارج بود خدا یک دونه خلق کرد یه چیز دیگه هم هست یعنی توان نداشت یه چیز دیگه خلق کنه که این چیزه کامل باشه همه اراده خودشو در اون متجلی کنه پس هدف یا درون مخلوقه یا خود خالقه و اضافه بر این که آیا خالق و مخلقو دو تا چیزن یا بازم یک چیزن ؟ آیا در کنار خدا چیز دیگه ای هست ؟ تحت عنوان مخلوق یا همه ما خداست ؟ همه چی خداست ؟ پس هدف خداست فرمود که " فطره الله الذی فطر الناس علیها " درون شما نرم افزاری وجودی شما نسخه اصلی که درون شما قرار گرفته فطرت الهی است پاکی و دست اول بودن خدایی است اما با افکار و اعمال و غلط شما از این فاصله گرفتید باید برگردی به اون این هدف شماست یعنی باز گشت به خدا انا الله و انا الیه راجعون این فقط برای مرگ نیست که این برای نفس هم هست " موت ما قبل تموته" این دقیقا همون اونه آیا الان خدا و بنده یی شده ؟ الان نبوده که همیشه یکی بوده اما نوع نگاه ما ؟ آیا ما در کنار خدا خودمونو می بینیم ؟ یا خودمونو از خدا جدا می بینیم ؟ ما لله هستیم یا مع الله اینهایی که مشرکن مخصوصا اینهایی که پیشرفته شدن تو این عقلانیتی که امروز توی دنیا مطرحه همه خودشونو مع الله می بینن یعنی خدا یه جا ما یه جای دیگه خدا یه شکل ما یه شکل دیگه نهایتا می پذیرن اون خدا باشه ما مخلوق اما این مشرکه چون خودشونم به عنوان یه موجود مستقل در کنار وجود خدا قرار میدن اما اگر ما خودمونو از خدا ببینم که هست اینطوری مطابق همه معارف ما آیات کثیری از قرآن کریم ان موقع چی جوری میشه هدف خودشه اما ما از این هدف درون همین مجموعه دور افتادیم با عقیده و عمل صالح دوباره بر می گردیم به خودمون بازگشت توبه انا الله و انا الیه راجعون یعنی توبه قسمت اول میگه اهان من فهمیدم از خدائیم قسمت دوم می گه الیه راجعون حالا اونی که خودش رجوع می کنه توبه می کنه با فر و عمل صالح میشه مومن میشه بهشتی می گه کسی که خودش دریافت کرد و عمل کرد به بهشت رسید یعنی رسید اما ما بقی چی ؟ ما بقی هم خدا راجعون می برشون بر می گردونه این میشه هدف خلقت چرا حالا این سوالات به طور غلط بیان میشه ؟ چون عقلا نیتی که الان به جهان حاکمه عقلانیت مادیه عقلانیت مادی منکر معنویته منکر خداست تو ذهن ماها از زمان بچگی حتی قبل از تولد در ذهن پدر و مادر با تمام اطراف ما پیام های مستقیم و غیر مستقیمی که دارن ما رو دقیقا داره به مین سمت می بره که آقا فقط 2+2 می شه 4 خب این خوبه اما آیا فقط 2 وجود داره ؟ + وجود داره ؟ = و 4 چرا نمی گی 1+3 =4 چرا نمی گی اصلا نیازی نیست چیزی رو با چیزی جمع کنی تا مساوی چیز دیگه ای باشه چرا ؟ این خیلی حرف ساده ای اما وارد بشی می بینی همه چی یعنی همین یعنی چیزی که شما ازش یه نسخه ای تو ذهنت داشته باشی مثل 2 یه رابطه که همه قبول دارن اما آموزش دیگریه تو ذهنت داشته باشی مثل + یه رابطه ای که یه نوعی نتیجه گیری ساده هست تو ذهنت داشته باشی باز هم آموزش دیگریه غلط و درستش ما نمی دونیم بشریه خلاصه که تو ذهن ما باشه مثل = نتیجه این چی میشه ؟ 5 میشه ؟ 2+6 غیر از 8 ممکنه بشه ؟ نه ؟ چرا ؟ چون 2 رو اون تعیین می کنه و کرده و تعریف + رو اون تعیین کرده تعریف = رو هم اون تعیین کرده خب قطعا ما به 8 می رسیم اگر تو این سیستم بخای به خدا فکر کنی قطعا ما ردر کنار خدا قرار می گیریم و هدف می شه یه وجود سوم _ من _ خدا _ هدف من هدف از خدا از به جود اوردن من چرا ؟ چون این روابط تو ذهن ما هست اما اگر بری چشم و گوش و قلب رو الهی بکنی با اعمال صالح یعنی توبه کنی یعنی می رسی به ایجا انا الله و بعد هر رابطه ای را نمی پذیری کی گفته اینطوریه ؟ وقتی ما می گیم خدا هست یعنی چی ؟ یعنی اگر غیر از خدا چیزی بود یعنی خدا ناقصه نتونسته اونم درون خودش جای بده نتونست بر او او احاطه می کنه " لایمکن الفرار حکومه " نشد ما تعریفمون از خدا اینه " لایمکن الفرار من حکومه " نمیشه از حکومتش کسی خارج باشه یا بشه اگر من خودمو و یا هدف خلقت خودمو از خدا خارج کنم این دیگه خدا نیست ما این خدا را قبول نداریم رابطه شما به درد خودتون می خوره چون عقلانیت شما مادیه به کار ما نمیاد عقل ما رول باطنی ماست رسول باطنی از جانب خدا وحی میاره ما نیاز 2+2=4 را نداریم ما باید تعقل مون به گونه ای باشه که قران تاییدش بکنه قران را گونه ای بفهمی که خودمون می فهمیم یعنی عقل و دستور الهی همدیگه رو مدام تایید می کنن هیچ خلائی بین اینها نیست اما فقط کافیه شما بعضی از این دستورات فکری که مادی رها تو ذهن ما جا دادن را قبول داشته باشی تو ذهنت هنوز قرار داشته باشه دیگه هیچ موقع به این نتیجه نمی رسی همه جا سوال برات به وجود میاد چرا آقا مرتد رو باید کشت ؟ آقا چرا اینجا اینطوری گفته شده ؟ همینکه چرا داری می گی یعنی خود خدا را به عنوان حاکم قبول نداری یعنی چی ؟ یعنی خودتو در کنار او قبول داری او هست من هم هستم کی گفته من این کار رو بکنم ؟ خوب این با اصول فکری ما مخافه دیگه از کجا ناشی شد ؟ از نوع تفکر ما که اینا رو که تو کله ما فرو کردن با آموزش های مختلف مستقیم و غیر مستقیم که اطراف ما هست خصوصا تو این 200 سال گذشته بالاخص تو این 20 سال گذشته و هر روز دارن شدیدتر می کنن بمباران فکری اینکه پیغمبر اکرم فرمود باد قرمزیه که وقتی بوزه همه دین و افکار را می بره برید تو خونه هاتون سوراخ های در خونتون هم حتی بپوشونید بعضی فکر کردن پیغمبر چی داره می گه ؟ یعنی چی این حرفا ؟ الان معلوم میشه شما اشتباه استفاده بکی از تلویزیون زدن عقیده تو رفته تا بخای اونو درست بکنی کار از کار گذشته شما نمی تونی برگردی شده یه هوای آلوده باشه تاثیر میزاره شده یه تصویر باشه شده یه صدا باشه الان خونه های ما پر از سوراخ هاست هر صدایی توش میاد هر تصویری توش میاد هر نذر و نیاز دیگران که مشتبه و بلکه حرامه بعضی مواقع میاد ما سوراخ ها را نبستیم یکی از اون سوراخ هایی که نبستیم نوع تفکر ماست که ما تفکرمون تفکر الهیه رابطه مادی را ما قبول نداریم می گن آقا دموکراسی یعنی اکثریت پس شما که اکثریت رو رای دادن اسلام را نه بری کنار دیگه کی گفته ؟ اصلا ما هیچ کدوم این روابط را قبول نداریم کی گفته اکثریت در مقابل اقلیت حق را می گه حق امام حسین بود با 72 نفر و اطرافیانش صد و خورده ای کمتر از 200 نفر باطل همه جهان اون موقع حق امیر المومنین بود تک و تنها فوقش سه چهار نفر بعد از پیغمبر مرتد شدن به غیر از آل پیغمبر ما بقی باطل بودن حالا چون مابقی رای دادن به سقیفه و اون اتفاقات افتاد راه هدایت اینجوری شد منحرف شد مردم گم کردن که تو این سوره به کرات می گه اضل اضل اضل حتی اعمالهم کارهای اینها همینطوری رها شده اس به هیچ جا نمی رسه کمه این نمازی رو که می خونن این ساختمان های عظیمی که برای خونه خدا و مسجد پیغمبر و اون اماکن مقدسه ساختن با اون اعمال و رفتاری که دارن به کجا اینا رو رسونده هیچ کجا یک کلمه حرف تو دنیا نمی تونن بزنن خب این اصل اعمالهمه دیگه اما این طر ف می بینی نه عمل کرده واقعا آمنوا و عملو الصالحات به اون چیزی که بر پیغمبر نازل شده و حقه ایمان اورده یک کلام حرف می زنه همه دنیا لشکر کشی می کنن اینجا اینو ما باید ببینیم دیگه خیلی سوره ..
انصافا مه قرآن همینه تمام و تک تک حروف و کلمات قرآن و آیات همینه اما به نوعی این سوره خیلی به کار میاد ساده هم هست هیچ عبارت سختی نداره فقط کافیه ما تدبر کنیم خب نگاه کنیم خوب بشنویم و خوب بفهمی که این بازم تاکید می کنم متکی به اعمال ماست الان فرصت توبه کردن در حال انقضاست نگاه کنی خودت می فهمی یعنی چی یعنی الان نمیشه توبه کنی الان چشمت می افته می گی استغفرالله همون موقع گوشت هم شنیده یه استغفرالله برای چشمت گفتی گوشت موند اگر خوب باشی متقی باشی لحظه بعد شاد همین ها 5 تا اتفاق بیفته یعنی ما موندیم از توبه حالا اگر کسی نمی پذیره نپذیره این عقل ما اینو می گه حالا اگر یخورده فکر بکنی غیر از اینه مگه ؟ مگه اینکه مدام استغفرالله بگی بعد چشمتو ببندی گوشتو هم .. خوب سخته همینه دیگه اینکه یخرجون من دین الله افواجا ارتد الناس همینه دیگه سخته الان یکی بخاد پابرجا بمونه این سوره رو بخونه هر دستوری داده عمل بکنه عقیده هم دارن همه هو علیشون هوعلیشون آسمون و زمین رو گرفته اما اینکه امیر المومنین صدا شو الان بشنون تو مسجد مدینه می گه بابا کسی که حق منو غصب کرده کسی که وزیر و وکیل و ... هست اما بدون اعمال صالح بدون این عقیده ناب بدون اینکه اسلام رو این طرف ببینه و کفر رو اون طرف و مقابلش سفت وایسه بری دنبال این غلطه رای غلط بدی تو هم جز کفاری صدای امیر المومنین را بیاد بشنوی راب به اکثریت و اقلیت یه موقع ندی رای به حق بدی حق اونه که مقابل دشمن اسلام ایستاده الان دیدی کاندیدها رو دیگه نه من اگر بشم اول با امریکا رابطه برقرار می کنم من می خواهم 50 هزار تومن به همه مردم بدم هر ماه این مسخره بازیها چیه یا یکیه که ما رو به دنیا میخاد بچسبونه یا انتم الاعلون ما رو که وعده الهی هست و الان داره متحقق میشه و تو این 26 . 27سال ما دیدیم اینو میخاد زیر پا بزاره همینان تو این سوره هست شما دارین می بینید به وضوح دیگه مگه نمی بیند اطراف خودتونو خب رای دادن به این یعنی رای دادن به سقیفه نشنید صدای امیر المومنین که فریاد زد تو اون مسجد یعنی مقابله کردن با امام زمان اگر بیاید شمشیر می کشی روز او اگر هم نیاید عملا باهاش داری مقابله می کنی دیگه این سوره رو خیلی دقت کنید چون تولد پیغمبر اکرم بود و همه هدف زنده بودن و زندگی ما رسیدن به شناخت خیلی خوب و واضح و روشنی از پیامبر لازمه در این چنین روزی و همه ایام فرقی نمی کنه ما حتما سراغ این معارف بریم .
ان شالله موفق باشیم .
والسلام

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Template Design:Dima Group